tiistai 22. elokuuta 2017

Kuinka päädyin hiusalalle?

Aluksi voisin kertoa hieman itsestäni. Olen Laura, 23vee, ensimmäisen vuoden kampaajaopiskelija Jyväskylästä. Niin kauan kuin jaksan muistaa, olen ollut kiinnostunut muodista, kauneudesta ja trendeistä. En kuitenkaan pitkään osannut ajatella, että näistä kiinnostuksen kohteista voisi jopa tehdä itselleen ammatin. Lukion viimeisellä luokalla olin vaikeuksissa, sillä en ollut täysin varma mitä haluaisin tulevaisuudessa työkseni tehdä. Sattumien kautta löysin, että Jyväskylän ammattikorkeakoulussa voi liiketalouden koulutusohjelmassa erikoistua muotiin ja vähittäiskauppaan ja koska en tiennyt mitä muutakaan opiskella, muutin Lapista Jyväskylään noin neljä vuotta sitten. Opinnot olivat omalla tavallaan todella mielenkiintoisia ja hyödyllisiä, mutta minulla oli silti niiden aikana tunne, että jotain puuttuu ja ehkä tämä ei nyt ollutkaan ihan täysin se minun juttu.

Kun valmistuminen ja työelämään siirtyminen alkoi lähestyä, aloin olla asiasta entistä varmempi - joku ei ollut ihan kohdallaan. Siskoni oli samassa ajassa opiskellut ja valmistunut parturi-kampaajaksi ja huomasin olevani kiinnostuneempi hänen töistään kuin omistani. Tällöin ajattelin että ehkä se ei ole kovin hyvä merkki ja päätin, että lähden vielä itsekin jatkamaan opiskeluita alan parissa, johon kiinnostus on vuosien saatossa vaan kasvanut. Noh, sitten sain puhelun, jossa minulle kerrottiin, että olen päässyt Jyväskylän ammattiopistoon opiskelemaan hiusalaa ja olin ja olen yhä todella innoissani ja motivoitunut tästä kaikesta. Koulua meillä on ollut vasta parin viikon ajan, mutta kaikki tähän mennessä on ollut ihanaa ja jännittävää yhtä aikaa. Olemme päässeet jo tekemään ensimmäisiä leikkauksia, mikä on ollut mielestäni kivaa. Mukavaa päästä heti tekemään töitä. Mitä enemmän olemme oppineet alasta ja siitä, kuinka tulevat kaksi vuotta tulevat etenemään, sitä varmempi olen siitä että tämä oli minulle oikea valinta ja ala tulevaisuudessa. Blogissani tulen jatkossa käsittelemään opintoihini liittyviä asioita ja kirjoitan tekstejä oppimistani asioista. Laitan blogiin myös kuvia tuotoksistani. Tervetuloa seurailemaan :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ehostuskurssi

Teimme ehostuskurssilla monia erilaisia meikkejä erilaisiin tilaisuuksiin. Tässä esittelen nyt niistä seitsemän. 1. Iltajuhlameikki yökerh...